Butchart gardens en Malahat skywalk

27 juli 2023 - Butchart Gardens (Stop ID: 101950), Canada

Wo 26 juli

Vanmorgen vroeg vertrokken om naar Butchart gardens te gaan. Tony zat achter het stuur, zodat wij alle tijd hadden om om ons heen te kijken. We namen een kleine veerpont (vergelijkbaar met Schoonhoven) naar de overkant, een vaartocht van ca 20 minuten.
De verschillende thema-bloementuinen waren prachtig (zie de foto's).
Op de terugreis gingen we naar een uitkijktoren in de bergen, de Malahat skywalk. Gemakkelijk te beklimmen en een bijzonder mooi uitzicht!! (Zie de foto's) Terug kon je met een glijbaan maar de wachtrij was zoooo lang, dat hebben we niet gedaan.
Op de terugweg nog even een korte stop bij de winkel van Barb met sieraden en huidproducten. Kort daarna kwam een brandweerwagen voorbij racen en verderop was de weg geblokkeerd vanwege bosbranden. Gelukkig wist Tony een alternatieve route; it is nice to have a local as a guide:)
Als afsluiting van de dag gingen we naar een restaurant maar daar bleek een feest te zijn, dus geen ruimte voor daggasten. Toen naar een ander restaurant maar dat was gesloten behalve meenemen. Dus dat deden we, we hebben het bij Tony thuis opgegeten.
En vroeg naar bed, na zo'n intensieve dag:)