Grouse mountain

1 augustus 2023 - Grouse Mountain, Canada

Za 29 juli

Na een heerlijk ontbijt met pancakes en fruit vertrokken we naar Grouse mountain. Susan en Ed zijn ervaren hikers, dus zij klommen de grind trail omhoog. Tessa en ik gingen met de gondola.
Bovenaan de berg zijn diverse shows, zoals de uil show, de roofvogelshow en een houthakkersshow. Deze laatste Lumberjack show is echt heel entertaining!
Daarnaast is er een groot leefgedeelte voor twee grizzly beren die als kleine welp zijn gered. Deze beren worden goed verzorgd en zijn van redelijk dichtbij te bekijken, als ze zich laten zien tenminste. Wij hadden geluk want we zagen ze meerdere keren van dichtbij.
Met een skilift zijn we naar de uiterste top gegaan. Daar hebben we geluncht en het uitzicht bewonderd. Het was niet echt helder weer, waarschijnlijk door de vele bosbranden in de regio.
We namen afscheid van Ed en Susan, daarna reden Tessa en ik samen naar Lynn Canyon park. Daar liepen we over de Lynn Canyon suspension bridge, een houten hangbrug over de canyon. Het waren heel veel toeristen dus wij besloten naar de Twin falls bridge te lopen. We zagen de twee watervallen maar ook een route naar beneden over boomwortels. Beneden aangekomen bleek daar een klein meertje te zijn met superhelder ijskoud water en veel kiezelstenen. We hebben daar heerlijk rondgelopen en foto's gemaakt.
Op de terugreis naar Mary-Anne in Agassiz stopten we in Chilliwack bij de McDonald's. Even checken of het eten daar anders is dan in Nederland. Nou niet echt, ik vond er dus nog steeds weinig aan en Tessa heeft heerlijk gegeten:)