Hells gate

23 juli 2023 - Hells Gate, Canada

Za 22 juli

Vandaag stonden we vroeg op om naar Hells gate te gaan, een half uurtje rijden van Agassiz. Het is een schitterende rit door de bergen langs de Fraser river. De GPS is erg handig omdat je dan kunt zien hoe de weg zal gaan met alle bochten en tunnels. Dus dat ging prima!

We hadden om 11 uur de airtram bij Hells gate geboekt voor een rit naar beneden. Het is mooi om al het natuurgeweld te zien en daarbij de menselijke inmenging om te kunnen reizen in dit gebied. Er is een constructie gemaakt om de zalmen tegen de stroom in te kunnen laten zwemmen.

We liepen over de brug, en we bekeken de tentoonstelling en de souvenirshop. Daarna hadden we er een lunch.

Op de terugreis stopten we onderweg bij een souvenirshop én bij een prachtig uitzicht op een meer.

Na nog meer souvenirshops en boodschappen doen in Chilliwack, gingen we naar huis. We aten een Nederlandse maaltijd met worteltjes met doperwten, kip en zoete aardappel, zoals Mary-Anne dat geleerd had van haar moeder. Ze at er zelfs appelmoes bij:) En 's avonds een potje rummicub, gezellig.

1. Petra:
    23 juli 2023
    Appelmoes, dan zit je goed!! Wat een prachtige omgeving zeg, geniet er van. Liefs Petra
  2. Wil Verhoeve:
    23 juli 2023
    Wat leuk om jullie vakantie zo te kunnen volgen.
    Prachtig ,die natuur.
    Geniet ervan samen, en de groetjes aan Mary-Anne en volgende week aan Ton en Barbara.
    Lieve groetjes van oom en tante.
  3. Ella:
    23 juli 2023
    Wat mooie natuur daar! en fijn dat het zo gezellig is :) Wat leuk dat ze een hollandse maaltijd kookte;) doe haar de groeten ook al heb ik haar nog nooit ontmoet:)
  4. Goei:
    24 juli 2023
    Wat een prachtige omgeving!
    Een fijne vakantie gewenst.
    Groetjes de Goeitjes