Jasper park

2 augustus 2023 - Jasper, Canada

Di 1 aug

Na een vroeg ontbijt gingen we weer op pad. Vanwege het tijdsverschil van een uur waren we 10 minuutjes te laat voor de Jasper Skytram ipv 3 kwartier te vroeg... Gelukkig konden onze tickets nog omgeboekt worden maar niet alle drie tegelijk. Om beurten gingen we naar boven om van het uitzicht te genieten, en wel tegelijkertijd naar beneden.

Daarna reden we naar Maligne lake. We volgden daar een pad naar Moose lake, maar dat stelde niks voor. We raken verwend;) Maligne lake was prachtig!

Vervolgens reden we naar Athabaska falls. Dat was overweldigend mooi, de water van de rivier werd met veel kracht door een smalle canyon (ravijn) geduwd. Wat een watergeweld, daar kun je naar blijven kijken.

Onderweg zagen we veel verbrande bomen waar in eerdere jaren bosbranden waren geweest.

Als extraatje voor deze prachtige Sightseeing dag, zagen we onderweg 3x een eland aan de kant van de weg grazen. 2x konden we stoppen aan de kant van de weg en foto's maken. Daarna zagen we 2x een groepje berggeiten, waarbij we 1x konden stoppen om foto's te maken. Echt gaaf!

Nadat we in Hinton in het hotel hadden ingecheckt, gingen we lekker eten bij Smitty's restaurant.

1. Carolien:
    4 augustus 2023